mar

Speeddating på Barn och ungdomsbiennalen

Sveriges Regissörer, Svenska Regissörsföreningen (TF) och Centrum för Dramatik arrangerar Speeddating på BIBU i Lund.

Efter succén på Teaterbiennalen i Borås (bilden ovan) vill vi återskapa denna möjlighet för uppdragssökande regissörer och dramatiker att träffa uppdragsgivare. Denna gång är temat givetvis produktioner eller projekt riktade mot barn och ungdom.
Så här går det till:
Torsdagen 6 maj mellan 17.00 och 18.45 samlas delegationer bestående av teaterchefer eller konstnärliga ledare, dramaturger och producenter från många av landets teatrar eller teatergrupper, vid var sitt bord på Mejeriet i Lund.
Under den tiden kommer varje delegation att hinna ta emot ett antal professionella och verksamma regissörer och dramatiker som vill presentera sig eller beskriva ett projekt.
Dessa personer får tio minuter på sig att presentera sig själv eller sin idé samt lämna ett CV eller ett manus.
Senast 5 april vill vi ha din intresseanmälan. Den måste skickas till Sveriges Regissörer på nedanstående adress. I mitten av april får anmälda en lista över de teatrar som är på plats. Man får då ange vilka teatrar man vill helst träffa och sedan skicka listan tillbaka till Sveriges Regissörer. SRe kommer i största möjliga mån att se till att ni får träffa några av de som ni har på er lista. I annat fall kontaktar vi er och föreslår alternativ. Hur många dates ni får under timmen beror givetvis på hur många som har anmält sig och hur många teatrar som kommer att vara representerade. I god tid före BIBU får alla, båda teatrar och uppdragssökanden, en lista över vilka de kommer att träffa.