okt

Yrkesträff i Stockholm för regiassistenter!

Skriven av Stefan Moberg.

Akut yrkesträff i Stockholm för regiassistenter!

Nu är det dags för regiassistenterna att tala!

Svenska Regissörsföreningen ordnar en yrkesträff för alla regiassistenter (teater) för att belysa och tala om yrket samt den rådande arbetssituationen på teatrarna.

Söndag den 23 oktober kl. 18.00

Lokal: Fria Teaterns annexscen

Bergsgatan 11, Stockholm

Vad är din uppgift som regiassistent? Hur ser dina arbetsvillkor ut som regiassistent? Har du gått med på villkoren du fått?

SRF gjorde i våras en enkät angående regiassistenters arbetssituation och en hastig sammanfattning skulle kunna vara: ökade arbetssysslor, oreglerbar arbetstid utan ersättning och högt ansvar. Nu gör vi i SRF regiassistenternas situation till en fråga för hela Teaterförbundet och kommande avtalsförhandlingar med arbetsgivarna.

Vi vill den 23 oktober ge regiassistenter tillfälle att prata tillsammans, för att kunna gå vidare och formulera villkor med en gedigen bas.

Därför står SRF för resekostnader och boende i Stockholm för de regiassistenter som befinner sig i andra delar av detta avlånga land Sverige än Stockholm.

Vi hoppas få en stor uppslutning med många tankar och ett öppet samtal.

Tilltugg och lämplig dryck kommer tillhandahållas.

Anmäl dig senast den 19/10!

Mycket välkomna!

Varmt och innerligt